Med stor vana att jobba med löpare på alla nivåer – från nybörjare till landslagsmedlemmar

BOKA DIREKT

Eller läs mer på respektive avdelning nedan:

Välkommen till Löpteknikpodden!

Första avsnittet på min podd är ute nu. Välkommen till en värld av löptekniknörderi på absolut högsta nivå.

Till podden
Presentkort

”Det ska inte kännas som om man springer utan som om man mest bara åker iväg av sig själv”

Fredrik Zillén

Sprang 20 sek/km snabbare i snitt på exakt samma puls som vanliga långpass. Evigt tacksam!

Alberto, mindre än ett dygn efter en gruppkurs i effektiv löpteknik

”Jag har haft kronisk benhinneinflammation i flera år och inte kunnat springa mer än två gånger i veckan. Nu känns det ingenting”.

Fredrik F, två veckor efter kurs.

Vi sänkte km-tiden med 40 sek!! Och när vi kom in var vi piggare än vanligt båda två.

Olle och Lena dagen efter en gruppkurs

Långpasset i lördags, 23 km, gick med ca 20 sek/km snabbare snittfart än vanligt på långpass.

MotionMetrix-kund efter en analys och korrigering

När vi övade på att springa i uppförsbacke var det nästan som trolleri – så lätt gick det jämfört med hur det brukar kännas!

Kursdeltagaren Vilma

”När du lärde mig rotera höften försvann knäproblemen direkt”

Hans, efter test och korrigering med MotionMetrix
Se många fler citat här!

FACEBOOK

”3 km i djupsnö följt av 2 km rycklöpning på landsvägen. Alltid i hög fart. Alltid full ansträngning”. Lyssnat 4 timmar, har nästan 7 kvar, av den nya boken om Gunder Hägg (som slog världsrekord 15 gånger, tio av dem under en period av 80 dagar 1942). Väldigt inspirerande även om vänner av myslöpning kanske får leta efter annan litteratur för texter om det positiva med låg intensitet. Sånt trodde inte Gunder Hägg på. Han ville heller inte använda sig av ordet ”fartlek” (som myntades av rikstränaren ”Gösse” Holmér på 1930-talet) utan sa istället ”rycklöpning” eftersom han ansåg att hård och strukturerad träning inte hade något med ”lek” att göra. Uppvärming inför pass på vintern? Varför då? Han var ju redan varm från stugvärmen. Istället direkt full fart från ytterdörren och sedan gärna snöpulsning med höga knän med snö till midjan. Många pass tog inte längre än 30 (hårda) minuter. Kunde själv inte låta bli att köra rycklöpning i backarna under dagens lyssningsrunda även om jag begriper att farbröder på 50+ kanske ska träna annorlunda jämfört med 21-åriga fysfenomen.
(Om du undrar, nej det är inte ett sponsrat inlägg i samarbete med förlaget. Har inga sponsorer utan säger alltid vad jag tycker utan band till någon)
... Läs merSe mindre

Öppna Facebook

NYHETSBREVET

Missa inga blogginlägg eller erbjudanden.

Prenumerera genom att skriva in din e-postadress här nedan:

”Få människor är så pålästa och inspirerande. Bästa föreläsaren, alla kategorier.”

MER OM FÖRELÄSNINGAR!