Med stor vana att jobba med löpare på alla nivåer – från nybörjare till landslagsmedlemmar

BOKA HÄR


Eller läs mer på respektive avdelning nedan:

HÄR FINNS KURSEN

Välkommen till Löpteknikpodden!

Första avsnittet på min podd är ute nu. Välkommen till en värld av löptekniknörderi på absolut högsta nivå.

Till podden
Presentkort

“Det ska inte kännas som om man springer utan som om man mest bara åker iväg av sig själv”

Fredrik Zillén

Sprang 20 sek/km snabbare i snitt på exakt samma puls som vanliga långpass. Evigt tacksam!

Alberto, mindre än ett dygn efter en gruppkurs i effektiv löpteknik

”Jag har haft kronisk benhinneinflammation i flera år och inte kunnat springa mer än två gånger i veckan. Nu känns det ingenting”.

Fredrik F, två veckor efter kurs.

Vi sänkte km-tiden med 40 sek!! Och när vi kom in var vi piggare än vanligt båda två.

Olle och Lena dagen efter en gruppkurs

Långpasset i lördags, 23 km, gick med ca 20 sek/km snabbare snittfart än vanligt på långpass.

MotionMetrix-kund efter en analys och korrigering

När vi övade på att springa i uppförsbacke var det nästan som trolleri – så lätt gick det jämfört med hur det brukar kännas!

Kursdeltagaren Vilma

”När du lärde mig rotera höften försvann knäproblemen direkt”

Hans, efter test och korrigering med MotionMetrix
Se många fler citat här!

FACEBOOK

Det var många som gillade och sparade övningen från @pernillapt jag delade häromdagen. Tar därför och delar en till, speciellt som hon i det här klippet har använt sig av en sån otrolig snygg, vältränad och trevlig person som modell. Från ett av våra pass ihop. Vill du se hur man kan göra den med en fot på en låda (som nämns i hennes text) kan du kolla några veckor bakom bland mina inlägg där jag visar hur den ser ut. Om du undrar varför du ska göra övningen som löpare vill gap påminna om att muskler på insida lår är jätteviktiga för att hålla dig upprätt vid landning och att en överväldigande majoritet av de jag testar med mina 3D-kameror faller ut med knäna när de landar. Ofta pga brist på styrka i insida lår. Repost from @pernillapt - Bra variant på ”Copenhagen Hip Adduction”…*Att förbättra sin kapacitet i ljumskområdet är nåt som många idrottare bör lägga lite mer tid på.Kanske ffa om idrotten man utövar innehåller riktningsförändringar.(Perfekt för många padelspelare…🎾)Dessutom får bålen arbeta hårt! *I den vanliga ”Copenhagen-övningen” kan man uppleva obehag runt knät när övre benets fot är på en bänk. Ökar man understödsytan för det övre benet kan man tycka att övningen känns för lätt.*Denna variant utförd av @fredrikzillen kan vara ett skönt alternativ att testa. I Fredriks fall hittade vi lagom belastning med två gummiband.🤩Prova dig fram till rätt belastning. *Kör 2-3 set, med 8-12 reps. ... Läs merSe mindre
Öppna Facebook

NYHETSBREVET

Missa inga blogginlägg eller erbjudanden.

Prenumerera genom att skriva in din e-postadress här nedan:

”Få människor är så pålästa och inspirerande. Bästa föreläsaren, alla kategorier.”

MER OM FÖRELÄSNINGAR!