Med stor vana att jobba med löpare på alla nivåer – från nybörjare till landslagsmedlemmar

BOKA HÄR


Eller läs mer på respektive avdelning nedan:

Välkommen till Löpteknikpodden!

Första avsnittet på min podd är ute nu. Välkommen till en värld av löptekniknörderi på absolut högsta nivå.

Till podden
Presentkort

“Det ska inte kännas som om man springer utan som om man mest bara åker iväg av sig själv”

Fredrik Zillén

Sprang 20 sek/km snabbare i snitt på exakt samma puls som vanliga långpass. Evigt tacksam!

Alberto, mindre än ett dygn efter en gruppkurs i effektiv löpteknik

”Jag har haft kronisk benhinneinflammation i flera år och inte kunnat springa mer än två gånger i veckan. Nu känns det ingenting”.

Fredrik F, två veckor efter kurs.

Vi sänkte km-tiden med 40 sek!! Och när vi kom in var vi piggare än vanligt båda två.

Olle och Lena dagen efter en gruppkurs

Långpasset i lördags, 23 km, gick med ca 20 sek/km snabbare snittfart än vanligt på långpass.

MotionMetrix-kund efter en analys och korrigering

När vi övade på att springa i uppförsbacke var det nästan som trolleri – så lätt gick det jämfört med hur det brukar kännas!

Kursdeltagaren Vilma

”När du lärde mig rotera höften försvann knäproblemen direkt”

Hans, efter test och korrigering med MotionMetrix
Se många fler citat här!

FACEBOOK

1 dag sedan

Fredrik Zillén Löpteknik

Kom på en grej igår när jag sprang hem från mina backintervaller då jag sprungit med vikter á 2 kg runt varje vrist. Inte för att jag brukar sätta ner fötterna för långt framför mig (sk "overstride") då det i regel är rätt dåligt för löpekonomin, men med vikterna blev det i princip omöjligt att slänga iväg underben/fot framåt så att underbenet lutar framåt när foten går ner i marken. Det är helt enkelt för tungt att få fram foten så långt. Det är dock extremt vanligt att löparmotionärer slänger fram foten framför knäna. Försöker illustrera detta på filmen. Först genom att springa dåligt med landning för långt fram och sedan med vikter runt vinsterna då jag låter foten ramla mer rakt ner under kroppen istället för att den slängs för långt fram. Funderar på om det skulle vara en bra idé att sätta på löpare som sätter ner foten för långt fram dessa vikter. Tänker att om de får springa en stund kommer de upptäcka ett nytt sätt att röra sig. Så tar man bort vikterna och låter dem försöka springa på samma sätt som med vikter med en landningen mer under kroppen. Eller så kan det räcka med att tänka att man har vikter runt vristerna. Man lyfter på foten och låter den ramla ner rakt under kroppen. Vad tror du? Du kan väl prova och skriva en kommentar. ... Läs merSe mindre

Öppna Facebook

NYHETSBREVET

Missa inga blogginlägg eller erbjudanden.

Prenumerera genom att skriva in din e-postadress här nedan:

”Få människor är så pålästa och inspirerande. Bästa föreläsaren, alla kategorier.”

MER OM FÖRELÄSNINGAR!