Spring snabbare och orka längre utan att göra av med mer energi samtidigt som du minskar belastningen på knän och höfter! Det är möjligt med ett effektivare löpsteg. Och det oavsett om du idag springer sex dagar i veckan eller precis har börjat jogga runt kvarteret.

PASSAR FÖR:
Både dig som tränar mycket och dig som precis har kommit igång. Det är här du sätter grunden, teoretiskt och praktiskt, hur löpsteget och kroppen funkar för att bli så energieffektiv som möjligt.

ÄR DET JOBBIGT?
Nej, inte ett dugg. Vi ägnar oss åt teoriprat och teknik- och koordinationsövningar som inte alls är jobbiga. Du blir inte trött och behöver inte ha bra kondition.

VAD FÅR DU LÄRA DIG?
För det första, du får lära dig hur du gör för att springa så energieffektivt som möjligt. Dessutom ingår flera filmningar och filmanalys, filmerna skickas även hem till dig med kommentarer. Du får tillgång till mängder med extramaterial på låst sida på fredrikzillen.se med förslag på effektiva pass, löpspecifika styrke- och rörlighetsövningar och massor av övningsfilmer. Bland annat.

ÄR DET HÄR BÄST FÖR DIG?
Läs om fördelar och nackdelar med olika typer av kurser och analyser här!

EGEN GRUPP?
Är ni minst tre personer kan ni sätta ihop en egen grupp. Det blir samma sak men bara ni och på en tid som vi bestämmer tillsammans. Skicka förfrågan till: fredrik@fredrikzillen.se.

ÅLDERSGRÄNS OCH FOTBOLLSSPELARE – Varken MotionMetrix eller privat- och gruppkurserna är anpassade för fotbollsspelare. Löpning på en fotbollsplan är något annat än det jag är bra på. Löpning ”rakt fram utan boll” är det jag jobbar med. Läs om Åldersgräns på ”Vanliga frågor”.

OMFÅNG: 3 timmar
ANTAL DELTAGARE: Max 7 personer
UTRUSTNING: Skor och kläder för löpning. Ta gärna varmare kläder än vanligt då vi står stilla en del. Det är svårt med tekniken om man är lite frusen.
PLATS: Virkesvägen 9d, 120 78 Stockholm (Hammarby Sjöstad). Se karta här!
PRIS: 1 100 kr, inklusive lösenord till övnings- och faktabank på fredrikzillen.se samt flera filmer på era löpsteg som skickas hem med kommentarer.
BETALNING: Med kort direkt i samband med bokningen.

NÄSTA KURSDATUM:

  • Måndagen den 13 juni klockan 17.30.

Vill du få hjälp med din löpning kan onlinekursen också vara en bra lösning.
LÄS MER OM ONLINEKURSEN HÄR!

Om Friskvårdsbidrag

OBS: Minst tre anmälda deltagare krävs för att kursen ska bli av. Är det för få deltagare får du ett meddelande om det och kan antigen flytta din plats till ett nytt datum eller få pengarna tillbaka.

ALLT FOKUS PÅ DIG OCH DIN LÖPTEKNIK UNDER TVÅ TIMMAR. Det är här du börjar om du vill komma själv istället för att gå en gruppkurs. Precis som grundkursen i liten grupp får du här lära dig ett effektivare rörelsemönster så att du kan springa snabbare och längre samtidigt som du minskar belastningen på knän och höfter. KURSEN ÄR UTOMHUS.

PASSAR FÖR:
Både dig som tränar mycket och dig som precis har kommit igång. Det är här du sätter grunden, teoretiskt och praktiskt, hur löpsteget och kroppen funkar för att bli så energieffektiv som möjligt.

KAN MAN VARA 2 PERSONER?
Ja, man kan dela på en privat grundkurs med en person till mot en tilläggskostnad på 400 kr för person nummer två.

FLER ÄN 2?
Är ni fler än två personer rekommenderas att ni sätter ihop en egen grupp då det blir samma sak som ”Grundkurs grupp” men bara ni och på en tid som vi bestämmer tillsammans. Se: ”Teknikkurs liten grupp” i rubriken här ovanför eller på bokningssidan.

ÄR DET JOBBIGT?
Nej, inte ett dugg. Vi ägnar oss åt teoriprat och teknik- och koordinationsövningar som inte alls är jobbiga. Du blir inte trött och behöver inte ha bra kondition.

VAD INGÅR?
För det första, du får lära dig hur du gör för att springa så energieffektivt som möjligt. Dessutom flera filmningar och filmanalys, filmerna skickas hem till dig med kommentarer, tillgång till mängder med extramaterial på låst sida på fredrikzillen.se med förslag på effektiva pass, löpspecifika styrke- och rörlighetsövningar och massor av övningsfilmer. Bland annat.

ÅLDERSGRÄNS OCH FOTBOLLSSPELARE – Varken MotionMetrix eller privat- och gruppkurserna är anpassade för fotbollsspelare. Löpning på en fotbollsplan är något annat än det jag är bra på. Löpning ”rakt fram utan boll” är det jag jobbar med. Läs om Åldersgräns på ”Vanliga frågor”.

OMFÅNG: 2 timmar
ANATAL DELTAGARE: 1 person (eller 2, se info längre ner)
UTRUSTNING: Skor och kläder för löpning utomhus. Ta gärna varmare kläder än vanligt då vi står stilla en del. Det är svårt med tekniken om man är lite frusen.
ADRESS: Virkesvägen 9d, 120 78 Stockholm (Hammarby Sjöstad). Se karta här!
PLATS: Kursen sker UTOMHUS

PRIS: 1 800 kr inklusive lösenord till övnings- och faktabank på fredrikzillen.se samt flera filmer på era löpsteg som skickas hem med kommentarer.
PRIS 2 PERSONER: 2 200 kr inklusive kursmaterial och lösenord till övnings- och faktabank på fredrikzillen.se samt flera filmer på era löpsteg som skickas hem med kommentarer.
BETALNING: Med kort, Swish eller faktura direkt i samband med bokningen.

Vill du få hjälp med din löpning kan onlinekursen också vara en bra lösning.
LÄS MER OM ONLINEKURSEN HÄR!

NÄR ALLT FRÅN GRUNDKURSEN ELLER EN TEST MED MOTIONMETRIX BÖRJAR sitta på plats kan det vara dags för en eller flera uppföljningar. Det finns väldigt mycket mer att lära och det är nu du verkligen lär dig nyansera känslan och tekniken.

FÖR VEM?
För dig som gått grundkurs i grupp eller en privat grundkurs på två timmar.

VAD LÄR MAN SIG?
Det du behöver bli bättre på. I regel är det att lära dig kontrollera ett flertal olika punkter i kroppen på ett mycket mer nyanserat sätt än vad du var i närheten av på grundkursen. Du lär dig helt nya trick och övningar och vi justerar det som behöver justeras från tidigare träff/träffar.
Vill du mest lära dig behärska en viss typ av löpning, som bana, sprint eller extremt obanat som i multisport och swimrun så är det det vi jobbar med. Och är det löpspecifik styrka och rörlighet du behöver förbättra mest kör vi det. Om du vill, förstås.

KAN MAN VARA TVÅ PERSONER?
Ja, se priser längre ner.

VAD INGÅR?
En PDF med en sammanfattning på vad just du måste fokusera på för att ta nästa steg.

FRÅGOR: Vad ska du välja, att tänka på, åldersgränser, löpteknik för fotbollsspelare, osv. Se ”Vanliga frågor”.

OMFÅNG: 1 timme
ANTAL PERSONER: 1
PLATS: Löpningen sker utomhus. Start: Virkesvägen 9d, 120 78 Stockholm (Hammarby Sjöstad). Se karta här!
PRIS: 1 timme, 900 kr
3 x 1 timme = 850 kr/gång=2 550 kr


TVÅ PERSONER
Ja, man kan dela på privattimmen med en person som då betalar ett tillägg på halva priset, dvs ni sparar 25% per person.

PRIS:
1 timme, 1 350 kr (675 kr/pers).
3 x 1 timme = 1 275 kr/gång (637,50kr/pers) per gång =3 825 kr

FÖR VEM? För dig som spenderar mycket tid med löparskor ute i naturen. Även du som kör multisport och/eller swimrun kommer att ha mycket stor nytta av kursen.

VAD DU BLIR RIKTIGT BRA PÅ: Backar – uppför, nerför, små, stora, väldigt branta och mindre branta. Du får dessutom knep för partier med stenar, rötter, klippor, stockar, över diken och andra knöligheter. Kort sagt allt som du behöver för att bli snabb i skog och på berg.

PLATS: Virkesvägen 9d, 120 78 Stockholm (Hammarby Sjöstad). Karta

NÄSTA KURSDATUM:

Måndagen den 27 maj, klockan 17.30.

Vill du få hjälp med din löpning kan onlinekursen också vara en bra lösning.
LÄS MER OM ONLINEKURSEN HÄR!

Bästa presenten till löparen! Välj belopp, få ett presentkort som du kan skriva ut och ge bort.

SE UTVECKLINGEN UNDER EN KURS:

Läs fler citat från nöjda löpare

”Jag och syrran var hos dig och tränade en lektion – efter det kapade jag 20 minuter på Lidingöloppet :-)”

Anders efter en privatkurs för två personer
Läs fler citat från nöjda löpare

FACEBOOK

3 dagar sedan

Fredrik Zillén Löpteknik
Till nästa Hyrox-tävling ska jag lära mig räkna. Ja, jag ska gärna bli lite snabbare och starkare också, men framför allt ska jag lära mig räkna. Hade ju lyckats kvalificera mig till helgens Hyrox-VM i min åldersklass i både singel, 55-59 år, och i dubbel, 50-59 år, tillsammans med Alexander Gaugler. Målet har från start varit att ta mig till VM så några ambitioner på tid eller placering hade jag inte, speciellt inte som jag hämmades en del av den cykelolycka jag var med om för drygt två veckor sedan. Att det var 30-50 procent tyngre vikter än jag är van vid var inte heller till min fördel. Speciellt ”sled pull” (BILD 1) var sjuk jobbigt. Lyckades dessutom springa ett varv för mycket under en av löpningarna. Och man kan se på min målgångsbild (BILD 7) att jag inte är jätteglad. Trots att målet ”bara” varit att kvalificera mig var det mer jobbigt än kul. Typ som om jag saknade motivation under hela loppet. Stor skillnad var det dagen efter då det verkligen är mycket roligare att tävla i dubbel än i singel. Det var typ jättekul hela tiden även om vi lyckades springa ett varv för lite vid en av löpningarna och åkte på strafftid. ”Sled pull” var om möjligt ännu mycket tyngre dag två när mattorna blivit ännu trögare. Men som tur var tävlar jag med Alexander Gaugler, eller som han nu kallas: ”The Hulk of Bavaria” (BILD 8). Kolla också glädjen vid målgången (BILD 9) jämfört med lördagen. Summering: en väldigt kul tid i Nice med hela min familj även om jag alltså lyckades springa fel antal varv båda dagarna. Stort tack till coach Jeff Frydenlund och alla andra som hjälpt mig på vägen. Nu går jag tillbaka till att träna utan träningsprogram och bara gör det jag har lust med så får vi se vart det tar vägen. ... Läs merSe mindre
Öppna Facebook
Registrera dig här!

Nyhetsbrevet

Missa inga blogginlägg eller erbjudanden. Prenumerera på nyhetsbrevet!
Registrera dig här!